Rabu, 4 Julai 2012

Kau yang Kunanti 25


Amirah menentang renungan lembut Faris. Memang jelas terpancar keikhlasannya di situ. Rasa cinta yang pernah diluahkan juga dapat dilihat dari renungan itu. Tapi, sayang. Tiada rasa cinta yang mampu dia berikan buat lelaki itu. Kerana hatinya telah lama diberikan buat orang yang tidak pernah menghargai cintanya. Walaupun cuba berusaha dikikis, rasa itu masih bersisa.
“I hargai perasaan you pada I. Tapi I tak boleh balas perasaan you. I tak cintakan you.”
“Kenapa?”
Riak kecewanya cuba dikawal walaupun di dalam hati hanya Tuhan yang tahu. Tidak pernah dia ditolak selama ini. Ternyata perasaan ditolak mentah-mentah itu terlalu sakit. Selama ini dia hanya tahu memilih dan menolak sesiapa sahaja yang dirasakan bukan citarasanya. Tapi hari ini dia berpeluang merasainya. Mungkinkah ini adalah balasan Tuhan?
“I tak ada jawapan pada soalan you tu Faris. I just don’t love you.” Tanpa sedar Amirah sudah mula memanggil Faris dengan nama.
But why? Apa yang tak cukup dengan I ni? Tak kacak? Tak cukup kaya? Atau sebab you masih risaukan status you tu?”
No!” Amirah berpaling ke belakang lalu menapak menjauhi Faris. Namun tubuh itu masih setia berdiri di sebelah cermin kaca. Lebih tenang memandang permandangan di luar berbanding wajah tegang Faris saat ini.
“Pasti ada sebabnya, kan? Kalau sebab you janda beranak satu menjadikan penghalang hubungan kita, baik you lupakan! Berapa kali I nak cakap yang I tak kisah. Umi I pun tak kisah juga.”
Amirah berterusan menggelengkan kepala. Sukar benar mahu membuatkan lelaki itu faham.
“Sebabnya I tak cintakan you. That’s all!”
“Bohong!!” Suara Faris sudah mula meninggi. Dia geram dengan sikap Amirah yang dirasakan cuba menafikan segala kenyataan yang telah mula berputik di dalam hati. Tak mungkin Amirah tidak menyintainya!
Terangkat sedikit tubuh Amirah apabila ditengking sebegitu. Tidak pernah orang menengkingnya hatta Hakim sekalipun. Suaminya itu sentiasa lembut dan sopan ketika berbicara. Jadi apabila ditengking sebegini mudah sahaja air matanya mahu mengalir.
Faris yang mula menyedari keterlanjurannya terus dihantui rasa bersalah. Dek kerana terlalu kecewa dia tidak sedar yang dia telah membuatkan wanita kesanyangannya mengalirkan air mata. Sungguh itu semua berlaku di luar kawalannya.
“Mi..Mira.. I minta maaf. I tak bermaksud nak tengking you. I just..” Faris menolak rambutnya rakus. Kesal memang jelas terpancar di wajah bersih itu.
“I faham.” Amirah menungkas bicara Faris dalam tangisannya. Sendu yang berlagu dikawal agar tidak menganggu komunikasi mereka. “I tak salahkan you. Tapi tolonglah faham Faris. I tak boleh terima you. I just can’t..”
But why, Mira? Tolonglah bagi jawapan yang memuaskan hati I. I tak boleh nak hidup tanpa you, Mira. Selama 8 bulan I simpan perasaan I. Bila I ada kekuatan, kenapa you menolak?”
“Tolonglah Faris. Cinta tak boleh dipaksa. I memang tak boleh!”
Sekali lagi Faris menolak rambutnya ke belakang. Pusing memikirkan bagaimana lagi mahu memujuk Amirah membalas cintanya? Saat ini dia merasakan seperti kehilangan sesuatu yang sangat berharga. Cinta Amirah! Dia tidak sanggup mahu memikirkan yang dia gagal mendapatkan hati itu.
“Mungkin you boleh belajar menyintai I? I takkan paksa. Bila you benar-benar cintakan I baru kita kahwin. Tapi sebelum tu kita tunang dulu?”
Timbul pula idea itu ketika ini. Mungkin itu lebih baik daripada ditolak mentah-mentah sebegini. Jika Amirah bersetuju dia pasti akan menggunakan peluang ini dengan sebaiknya. Dia akan membuatkan Amirah jatuh cinta padanya secepat yang mungkin. Kerana dia tidak sabar-sabar mahu menjadikan wanita itu yang halal buatnya.
“Tak boleh Faris. I memang tak boleh. Walau macam mana sekalipun I tetap tak boleh kahwin dengan you. Bertunang juga!”
Ya Allah berilah aku kekuatan. Tiba saatnya aku perlu memperbetulkan salah faham ini.
Amirah memejamkan mata. Mengumpul segala kekuatan untuk memberitahu sesuatu yang mungkin akan membuatkan Faris membencinya hingga ke akhir hayat. Maafkan aku, Faris!
“Sebab dia isteri aku!”
Amirah pantas membuka mata semula. Dia sangat terkejut apabila melihat Hakim turut berada di situ. Baru sahaja dia mahu membuka mulut. Tapi bicara telah dicantas oleh orang lain. Suaminya sendiri. Ya Allah, apa yang bakal terjadi selepas ini?
Ternyata kehadiran Hakim turut mengejutkan Faris. Dia memandang lelaki itu dengan pandangan tidak percaya. Apakah benar apa yang dikatakan tadi? Tidak salah dengarkah dia?
‘Sebab dia isteri aku?’
Isteri? Tapi bukankah..?
Dia hanya melihat Hakim mendapatkan Amirah, lalu memaut bahu wanita itu mesra. Kucupan sayang di dahi Amirah juga menyusul selepas itu. Hendak terkual biji matanya saat ini. Tersentap jiwanya menyaksikan semua itu. Tapi kakinya seakan tidak mampu diangkat sedikit pun. Hanya kaku di situ. Kenyataan Hakim tadi benar-benar telah memasung tubuhnya.
“Ka. kau cakap apa tadi?”
“Dia isteri aku! Dan tak mungkin dia menerima lamaran kau kerana dia masih isteri aku.”
“Kau bohong! Mira..?” Dia memandang Amirah meminta penjelasan. Tapi wanita itu hanya diam di dalam pelukan Hakim sambil menundukkan kepala.
“Sayang, dah tiba masanya sayang beritahu semua orang siapa sayang yang sebenar?” Usul Hakim sambil mengusap lembut bahu itu.
Sebenarnya dia berada di sini atas urusan kerja. Sudah lebih dua jam dia berada di sini sebenarnya. Dia mempunyai perbincangan dengan Alwi. Masa rehat selama 15 minit ini digunakan untuk melawat isteri tercinta. Tetapi tidak sangka pula dia berpeluang mendengar pujukan Faris terhadap isterinya. Lebih berupa lamaran sebenarnya.
Dia dapat melihat dengan jelas betapa Amirah berusaha menolak Faris. Dan dia juga merasai yang isterinya bakal berterus-terang tentang statusnya. Dia kasihan melihat Amirah menghadapi semua itu seorang diri. Lalu, sebagai suami dia mengambil tanggungjawab untuk membetulkan segala salah faham. Marissa telah menceritakan segalanya kepadanya. Rupanya bukan salah Amirah! Tapi salah mereka yang sesuka hati membuat kesimpulan setelah dilihatnya Amirah hidup sendiri tanpa suami di sisi.
Berbulu mata Faris melihat kelakuan Hakim terhadap Amirah. Seakan mahu ditarik lelaki itu menjauh dan di hadiahkan penumbuk sedas dua. Sesuka hati mengusap wanita kesayangannya.
Tapi dia menyabarkan hati. Dia perlu mendengar sendiri pengakuan dari mulut Amirah. Adakah benar kata-kata Hakim sebentar tadi.
“Amirah, betulkah apa yang dia cakap? Apa semua ni?”
Amirah memejamkan mata. Jelas kedengaran suara itu merayunya agar berterus-terang. Kemunculan Hakim langsung tidak disangka. Saat dia mengumpul kekuatan untuk bersuara Hakim telah mendahuluinya. Dalam keadaan terkejut terus hilang semangatnya.
“Mira, tolonglah katakan ini semua bohong! Kau!” Faris menuding ke arah Hakim. “Apa tujuan kau sebenarnya? Kau jangan nak menipu aku Hakim! Aku kenal siapa isteri kau! Kenapa tiba-tiba kau nak mengaku Amirah ni isteri kau pula? Kau jangan ingat senang-senang kau dapat perbodohkan aku! Ke tepi!”
Faris sudah menggila. Dia menarik kasar tubuh Hakim agar menjauhi Amirah. Tidak rela wanita itu dipeluk lelaki pendusta itu. Saat ini dia sudah tidak memikirkan siapa lelaki ini kepada syarikatnya. Yang dia nampak Hakim adalah pendusta!
Tanpa sedar perbuatan kasarnya telah menyakiti Amirah. Menyedari akan hal itu, Hakim pantas melepaskan pelukan. Tidak mahu tubuh isterinya disakiti.
Nafas Faris berombak ganas. Menandakan yang dia berada di dalam kondisi yang sangat marah. Marah dan keliru sebenarnya. Dengan sekali tarikan sahaja tubuh Hakim dan Amirah berjaya dijauhkan.
“Aku tak bohong Faris. Amirah memang isteri aku. Dialah isteri aku dulu, kini dan selamanya!”
“Bohong!!” Tengking Faris. Dia tidak mahu mendengar pembohongan itu. Kebisuan Amirah telah merancakkan pembohongan itu. “Aku kenal isteri kaulah. Dan dia bukan Amirah! Nama saja sama! Takkan kau dah lupa bini sendiri sampai nak mengaku staff aku ni isteri kau pula? Pergi balik jenguk isteri kau dekat rumah. Jangan nak menyibuk dekat sini!”
Faris sudah menolak tubuh Hakim ke pintu. Mahu menghalau lelaki itu keluar dan membiarkan dirinya berbincang berdua tanpa gangguan.
“Betul, dia suami I!”
Pengakuan Amirah secara tiba-tiba menghentikan perbuatannya terhadap Hakim. Dia sama sekali tidak percaya dengan apa yang didengarnya.
“No..no..no.” Faris menggelengkan kepala. Tidak semudah itu dia akan percaya. “Isteri Hakim tak mungkin you. Terlalu berbeza. Kalau ya pun you nak mengelakkan dari I, gunalah tektik lain!” Tempelak Faris.
Amirah menggelengkan kepala. Menyangkal tuduhan Faris itu. Lalu dia mendekat ke mejanya dan mencari sesuatu di dalam tas tangannya.
“Ini buktinya!”Amirah menyerahkan dua keping kad kepada Faris. Pantas dirampas oleh lelaki itu. Saat matanya meneliti kedua kad itu terus wajahnya berubah pucat. Tak mungkin! Di tangannya kini adalah kad pengenalan Amirah dan juga kad nikah Hakim dan Amirah. Gambar wanita itu mengingatkannya kepada isteri Hakim dahulu. Dia mengangkat wajah meneliti raut wanita di hadapannya. Mencari persamaan antara keduanya. Pandangan matanya silih berganti antara kad dan Amirah.
Dia terjelepok ke sofa sebaik sahaja menjumpai apa yang dicari. Kenapa dia tidak pernah mengesan semua itu sebelum ini? Bukan sahaja dia, malah semua orang telah tertipu dengan penampilan Amirah. Terlalu berbeza!
“I minta maaf Faris. Inilah sebab mengapa I tak boleh terima you. I masih bersuami.”
Sedih Amirah melihat keadaan Faris saat ini. Inilah sebab mengapa dia tidak mahu berterus-terang dengan Faris tentang hal yang sebenar. Dia tidak mampu melihat riak kecewa itu.
“Kenapa Mira? Kenapa you tipu I? Kenapa?!!!”
Terangkat sedikit tubuh Amirah dek tengkingan itu. Tengkingan yang mampu membuatkan dia teresak-esak kembali. Hakim pantas mendapatkan Amirah dan memeluk tubuh itu mesra. Cuba ditenangkan isterinya. Semua masalah ini berpunca dari dirinya. Kasihan Amirah.
“Jawablah Amirah. Kenapa you tipu I? Kenapa both of you sanggup tipu kami semua?” Lirih pula suara Faris saat ini. Dia sangat-sangat kecewa dengan apa yang telah terjadi. Terasa seperti separuh jiwanya hilang.
“Bukan salah Mira, Faris! Aku yang salah. Kalau tak disebabkan aku semua ini takkan akan terjadi.”
“Ahh, kau orang berdua sama saja! Penipu! You Mira, sanggup you tipu status you selama ni?!”
Suara Faris kembali meninggi. Hatinya sakit kerana ditipu. Juga sakit kerana menyaksikan adegan kedua manusia di hadapannya. Bukan main lagi Hakim menujuk sambil memeluk erat tubuh itu. Langsung tiada rasa bersalah!
Tanpa menunggu lama Faris terus meninggalkan kamar itu sebaik sahaja melemparkan kad-kad di tangannya ke lantai. Berdentum bunyi pintu kamar dihempaskan.

Amirah menangis teresak-esak dalam pelukan Marissa. Kesedihan yang dirasakan saat ini begitu mencengkam jiwa. Selepas peninggalan Faris, kesedihan itu tidak mampu dibendung lagi. Dia menolak tubuh Hakim yang begitu erat memeluk dirinya. Benar! Kalau tidak disebabkan Hakim pasti semua ini tidak akan berlaku. Dan tidak akan ada satu hati yang kecewa kerana masalah mereka.
“Sayang, sabarlah.” Hakim memujuk. Tidak pernah dilihatnya Amirah menangis seteruk ini. Dia ralat melihatnya.
“Keluar,” pinta Amirah dalam tangisan yang semakin menggila. Dia mahu bersendirian. Kehadiran Hakim hanya akan membuatkan dirinya sedih dan marah.
“Sayang.” Hakim kembali mendapatkan Amirah. Dia tahu isterinya masih bersedih. Kerana itu dia mahu berada di sisi isterinya. Dia mahu menjadi tempat Amirah meluahkan perasaan dan menenangkan dirinya.
Amirah pantas menepis sebelum Hakim berjaya menyentuh tubuhnya. Dia semakin menjauh.
“Tolonglah keluar..”
“No, abang takkan tinggalkan Mira dalam keadaan macam ni!” Hakim masih berdegil.
“Keluar aku kata! Keluar!!” Amirah sudah seperti dirasuk hantu. Tidak peduli jika kakitangan di luar sana mendengar tengkingannya itu. Yang penting dia dapat melepaskan segala kemarahan dan juga kesedihan yang ditanggung.
Tersentak Hakim ditengking sebegitu. Tidak pernah dia melihat Amirah seteruk ini. Apakah kemarahan Faris sangat memberi kesan buat isterinya? Tapi kenapa? Adakah Amirah juga mempunyai rasa yang sama?
“Mira, kenapa ni?” Hakim pantas berpaling ke arah pintu. Kelihatan Marissa terkocoh-kocoh mendapatkan Amirah. Lalu, tubuh itu dipeluk erat. Amirah juga membalas pelukan Marissa. Ternyata dia lebih senang bersama temannya berbanding Hakim sendiri.
“Syyyy..kenapa ni? Hah?” Marissa yang masih keliru memujuk Amirah. Sejujurnya dia tidak tahu apa yang terjadi. Dia juga pelik mengapa Hakim bisa berada di bilik Amirah.
Tadi keadaan di luar sana begitu kecoh. Dia yang baru sahaja keluar daripada tandas pelik dengan situasi yang terbentang di depan mata. Semua kakitangan seperti bercakap sesama sendiri. Tidak lama selepas itu mereka dikejutkan dengan tengkingan yang cukup kuat. Ia datang dari bilik Amirah. Hatinya mula berasa tidak tenang. Pantas kakinya dihayun ke bilik temannya. Mahu mencari tahu apa yang sedang berlaku.
Tiada jawapan yang diterima. Amirah hanya menangis dan terus menangis.
“Kenapa ni Hakim? Kenapa Mira menangis sampai macam ni?” Marissa beralih kepada Hakim pula. Mungkin lelaki itu ada jawapan kepada pertanyaannya saat ini.
“Faris dah tahu semuanya,” ujar Hakim perlahan.
Buntang mata Marrisa mendengarnya. Patutlah dia melihat wajah Faris sangat bengis ketika melintasinya tadi. Rupanya lelaki itu sudah tahu. Pasti Amirah dimarah teruk. Jika tidak dia tidak akan menangis beria begini.
“Ri...Rissa. Fa..ris marah sangat. Dia ka..kata aku penipu!” Amirah bersuara dalam tangisnya.
“Syyy..dahlah. Tak ada apa-apalah tu. Dia marah sekejap je. Nanti sejuklah. Kau sabarlah, ek?” Pujuk Marissa. Entahkan betul atau tidak dia tidak pasti. Tapi yang pasti Amirah perlu ditenangkan.
“Aku tak sangka boleh jadi macam ni, Rissa! Perkara ni tak sepatutnya jadi begini.”
“Aku faham. Tapi perkara dah berlaku, Mira. Kau relakslah dulu, ya?”
“Betul tu Mira. Sekurang-kurangnya Mira tak perlu menipu lagi.” Pujuk Hakim pula.
“Rissa, tolonglah suruh dia keluar. Aku tak nak tengok muka dia kat sini. Sebab dialah perkara ni terjadi. Sebab dia!” Lurus jari telunjuk di halakan kepada Hakim. Wajah itu benar-benar mengundang kemarahannya. Melihat wajah itu seakan membangkitkan api di dalam dadanya.
“Mira..” Hakim cuba berkata-kata.
“Hakim, awak keluarlah dulu. Tinggalkan Amirah dengan saya. Tahulah saya menjaganya.” Pinta Marissa. Itu lebih baik. Dalam keadaan Amirah sebegini, Hakim perlu memberikan masa untuk Amirah bersendirian. Benar kata Amirah, kalau tidak disebabkan Hakim pasti semua ini tidak akan berlaku.
Walaupun keberatan, Hakim terpaksa juga meninggalkan Amirah dan Marissa. Jika dia terus berada di situ pun bimbang akan menyebabkan kesedihan dan tangisan Amirah makin menjadi-jadi.
Dalam masa yang sama hatinya berdetik curiga. Faris sudah diketahui mempunyai perasaan buat isterinya. Tapi bagaimana pula Amirah. Adakah dia juga merasai apa yang dirasakan Faris? Ahh, tak mungkin! Amirah kan sudah jelas menolak Faris tadi? Hakim cuba menyedapkan hatinya sendiri.

Marissa menyuakan mug berisi nescafe panas kepada Amirah. Selepas beberapa ketika, wanita itu sudah kembali tenang. Melihatkan keadaan Amirah sebentar tadi, membuatkan dia faham kenapa wanita itu beria tidak mahu Faris mengetahui status dirinya yang sebenar. Kalau dia di tempat Amirah pun dia tidak sanggup untuk menghadapinya.
“Sudahlah, Mira. Bukan salah kau pun. Dah nak berlaku nak buat macam mana?”
“Tapi dia tuduh aku penipu, Rissa! Satu tuduhan yang aku rasa sangat berat.”
“Alah, kau biarlah dia sejuk seminggu ni dulu. Aku yakin marah Faris tak lama.”
Amirah mengesat air mata yang masih menitis. “Tapi aku dah tak berani nak berdepan dengan dia. Aku takut! Dia marah sangat dengan aku.”
Payah juga, fikir Marissa. Melihat keadaan Faris sebentar tadi, dia juga tidak pasti sama ada dia berani berdepan dengan lelaki itu. Pasti Faris dapat mengagak yang dia bersubahat dengan penipuan ini.
“Bila Hakim nak siapkan dokumen perjanjian kau orang berdua tu?”
Mungkin ini saja cara Amirah melarikan diri dari semua ini. Selepas menyerahkan surat perletakan jawatan, maka bebaslah dia dari kemelut penipuan ini. Tidak perlu lagi berdepan dengan Faris. Dan yang paling penting tak perlu lagi dia menanggung perasaan bersalah setiap kali berdepan dengan Faris.
Tapi dalam masa yang sama, dia turut belas dengan keadaan Faris saat ini. Pasti Faris amat kecewa saat ini. Orang yang dicintai rupa-rupanya isteri orang. Malah, lebih mengejutkan isteri kepada pengarah syarikat pembekal terbesar Mega Construction.
“Entahlah. Aku tak sempat nak bertanya,” balas Amirah perlahan tapi masih jelas di pendengaran Marissa.
“Aku nak baliklah, Rissa.”
“Oh, no..no..no! Kau tak boleh balik dalam keadaan macam ni. Macam mana kau nak drive?”
Niat Amirah sebentar tadi pantas dihalang Marissa. Dia yakin temannya itu dalam keadaan yang tidak stabil untuk memandu.
“Tapi aku nak buat apa lagi? Selepas apa yang terjadi tadi aku dah tak boleh nak fokus, Rissa. Lebih baik aku balik saja.”
“Tinggal dua jam saja lagi, Mira. Kau duduklah dulu kat dalam bilik ni. Buatlah apa-apa yang patut sementara tu. Then, pukul 5.30 kita balik. Aku drive! No excuses!”
Marissa pantas menghalang bicara Amirah. Nanti banyak pula alasannya.
“Okay?”
Tiada pilihan, Amirah hanya menganggukkan kepala. 


p/s: blog updated..Sori lambat ket...sibuk sangat la..enjoy ya!

14 ulasan:

  1. sianny ngan faris,.frust mnonggeng-nonggeng
    ni sume Hakim pnye psl,gatal wat aksi melampau dpn faris,.cpt la hakim break rule nu 3 keke

    BalasPadam
  2. wah...konflik semakin menarik..tp x mungkin faris akan berdiam diri kan?

    BalasPadam
  3. poor faris.. menyampah ngan hakim.. biar la mira ckp sndiri.. sebok nak interframe..

    BalasPadam
  4. ermm...salah mira jugak...salah hakim jugak..tp mcmana pun Faris pasti akan marah sbb dia ditipu..mencintai org yg x layak dimiliki sbb si dia isteri org...

    BalasPadam
  5. dari dulu lagi Mira patut beritahu kat Faris,
    masa Faris mula2 tangkap cinta dgn. dia...
    la ni dah makin susah,, betul juga cakap
    Faris yang Mira tu penipu...

    BalasPadam
  6. writer beri kesempatan farid ngan amira. plzzz

    BalasPadam
  7. Betul tu sepatutnya dari awal lagi Mira patut
    berterus terang dgn Faris, org dh jatuh cintan mesti
    bengang kalau dpt tau org yg dicintai adalah isteri org.
    cpt sambung ye...

    BalasPadam
  8. Sy setuju dgn Anor. Dari awal lagi patutnya Mira patut mengaku yg dia masih isteri org. Tak kan la naif sgt tak tau perasaan faris pd dia....patutnya sblum perasaan faris mekar lagi dia perlu mengaku masih berstatus 'isteri'. Mungkin x la faris jadi parah sgt. Kalau x suka sifat Hakim...tuntutlah fasakh...hakim dah mmg sah salah juga sbb abaikan mira....

    BalasPadam
  9. don't know why, saya memang tak suka hakim dgn amirah. i would prefer faris dengan amirah. hakim does not deserve amirah...uhuhuhuhu......

    BalasPadam
  10. beri peluang faris & amira
    faris pun dah memberi jaminan yg. dia akan terima amira w/p statusnya "J"
    tak perlu menunggu hakim lagi dan terus memberi peluang kpdnya. amirah pun dah lama duduk sendiri,
    ada suami tp mcm tiada suami, lebih baiklah tiada bersuami yg. spt. hakim itu...
    faris & amirah = farisah

    BalasPadam
  11. alahai sian faris..biarlah faris ngan mira..semakin menyampah dengan watak hakim..x ckup dengan sorang.. paling anti dengan lelaki cam ni...

    BalasPadam
  12. mmglah kesian kat faris..tp mira berdosa jugak layan dan tipu status..mcmanapn hakim ttp suami mira...berdosa dan x cium syurga klu sikap mcm mira nie...knpa x runtuhkan masjid mrka...
    kata ustaz Azhar Idrus...klu nak syurga...ikut ckp suami...

    BalasPadam
  13. sebgai seorg pompuan kena ler clear status dlu nie x diam jer 2 nak marahkan org so stupid amira nie. xde wife akn diam if husbund dgn 2nd wife dia jer la klo x suka minta cerai jer la......xlogik langsung......

    BalasPadam
  14. ye la.dari awal juga sy bace..rasenye xkan la mira x tahu yang faris ade perasaan dekat die..
    lepas tu layan je si faris tu..mestila nampak macam bagi harapan..jadi x salah rasenye faris marah.mira memang salah dalam hal ni..hmm..ape2 pon x sabar untuk n3 seterusnya writer..:)

    BalasPadam

Hi kawan2..Selepas baca jangan lupa tinggalkan komen tau..wajib!!! hehee..sebabnya Ida suka baca komen kawan2..Nak tau jugak best ke tidak setiap post Ida ni..komen tau!!